Blog

Ako vyzerá váš deň? Je vyplnený zväčša sedením za počítačom doma či v kancelárií, za operačným stolom, klavírom, volantom, pokladňou, a tak podobne? Tak asi aj vy už poznáte pravidelnú bolesť chrbta spôsobenú sedavým zamestnaním.

Nuž, či sa nám to páči alebo nie, žijeme v dobe sedavej a naša chrbtica a okolité svaly ostávajú poriadne zabrať. Nepomáhajú nám k tomu ani nedostatok pohybu, nesprávne držanie tela či nadváha. Ale nebuďme negatívni, každý problém sa predsa dá riešiť. Tak ako vyriešiť bolesť chrbta? Vďaka nasledovným trikom.

 

Predtým, ako výjdete z domu do práce

1. Planking

Ospevovaný cvik, ktorému podľahol celý svet. A pritom taký účinný… Planking, teda držanie celého tela na lakťoch a špičkách (základný planking) dokonale spevňuje nie iba chrbticu, ale dokonca celé telo. Nezaťažuje chrbticu, naopak dodáva jej silnú oporu a keď k tomu prirátame aj spevnené brušné svaly, získame dobrý základ pre odbúravaníe bolestí chrbta. Vyskúšajte si to na dennej báze. Planking je vec o 30-tich sekundách až 1 minúte (záleží, koľko vydržíte) a toľko času ráno sa hádam oplatí investovať do seba.

2. Mačací chrbát

Mnohí z nás už akoby zabudli, že chrbát sa má ohýbať nielen dopredu, ale aj dozadu. Mačací chrbát je na to ideálnym cvikom. Precvičí celý chrbát a tiež brucho a ramená. Aby však bol tento cvik účinný, treba dbať na správne dýchanie, nikam sa neponáhľať a cvik opakovať aspoň 10x. Každé ráno. Veď si len všimnite, ako to robí prirodzene vaša mačka, keď sa prebudí. 🙂 Asi na tom naozaj niečo bude.

3. Kobra

Cvik známy z jógy, kedy sa dôraz kladie na plynulý pohyb (prehnutie dozadu) a pomalé precvičovanie celého chrbta. Cvik pôsobí priaznivo nielen na chrbát, ale aj orgány v brušnej dutine. Skúste ho. A nezabudnite ísť na to pomaly, plynulo a opakovane.

 

Počas pracovnej doby

4. Hýbanie hlavnou do strán

Tí, čo mávajú problémy s krčnou chrbticou, by si mali vyskúšať pár jednoduchých cvikov s otáčaním hlavy. Konkrétne vytáčaním do strán (doľava, doprava) alebo tiež predkláňaním či zakláňaním hlavy. Sú to pomerne jednoduché cviky, pri ktorých sa netreba pomáhľať a dajú sa precvičiť aj priamo v kancelárií. Zapojte do toho aj kolegov a uvidíte, že to môže byť dokonca aj zábavné.

5. Krúženie ramenami

Ľahký rýchly cvik, ktorý môžete precvičovať všade… doma, v aute aj kancelárií. Pomôže stuhnutým pleciam a hornej časti chrbtice. Dobre dopĺňa cviky z bodu číslo 5, s hýbaním hlavy do strán. Nemali by chýbať ani vo vašom timesheete.

 

Neustále

6. Zdravé sedenie

Pýtate sa, čo je to za cvik? Ten najprirodzenejší. Zdravé sedenie na stoličke počas celej pracovnej doby. Aby sa vykonalo správne, môžete si sadnúť na kraj stoličky a držať svoje telo vzpriamené celé hodiny, aby mal správnu chrbát oporu. Alebo môžete siahnuť po fit lopte, ktorá udržiava svaly v pohybe a prirodzenom postavení. Alebo si môžete zadovážiť zdravotnú pomôcku, odborníkmi oceňovanú egonomickú stoličku Spinergo. Je to stolička, ktorá cvičí akoby za vás, neustále vás udržiava v správnom pohybe ako fit lopta. Avšak jej unikátnosť spočíva v tom, že sa dá aj zastaviť, vďaka systému Move & Stop. Dalo by sa povedať, že v súčasnosti táto stolička predstavuje najzdravší spôsob sedenia, aký existuje a poteší aj skvelým dizajnom. Ak sa chcete zbaviť bolestí raz a navždy, tu nájdete riešenie, ktoré vášmu chrbtu naozaj sadne:

STOLIČKA SPINEGO OFFICE